Stellenangebot bei Ryosho Europe GmbH

Pünktlich zum Auftakt ins Wochenende erreicht uns über J-Studien ein weiteres Stellenangebot.

Die Firma Ryosho Europe GmbH sucht ab sofort Jemanden, die/der für 20 Stunden pro Woche bei der Büroarbeit und Buchhaltung hilft, sowie das Supply Chain Management unterstützt.

Voraussetzungen sind sehr gute Kenntnisse in Business Deutsch und Englisch. Japanischkenntnisse sind nicht erforderlich, für die Kommunikation (und das eigene Wohlbefinden) im Büro aber hilfreich.

Der genaue Wortlaut der Stellenanzeige folgt nun:

Job Offer (Mini‐Job)
Our Japanese trading company Ryosho Europe GmbH, located close to Westbahnhof in Frankfurt
am Main, is looking for an additional part‐time staff member to support us with Business
Administration, Accounting and Supply Chain Management.

Start:
– Asap.

Frequency:
– 20 hours/week, flexible working hours.
– Min. for six month.

Salary:
– Based on experience.

Requirements:
– English and German business fluent.
– Work permit.
– Knowledge in Microsoft Office.
– Intercultural competence.
– Accounting and / or international trade administration knowledge highly welcome.

Tasks:
– Invoice and order administration.
– Accounting support.
– Data entry.
– Documentation check.
– General office administration.

Japanese language skills are not required for this position. However, as a big part of the daily officeconversations are conducted in Japanese, it would be a personal advantage.

Please send your application in English language to Mr. Takeshi Kawamoto (Kawamoto@ryosho.eu)

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